De spiegelsystemen en het schap merchandising 

Bij het zijn van een merchandising ben je vooral verantwoordelijk voor de presentatie van je winkel aan de klanten die het komen bezoeken. Je houdt je daarbij eigenlijk vooral bezig met de inrichting van schappen en de indeling in de winkel. Ook als het omgebouwd moet worden word jij meteen erbij geroepen om het goed te laten verlopen met de kennis die je daarover hebt. Je richt de schappen op een bepaalde manier in die ervoor zorgt dat het aantrekkelijk en goed uitziet in de winkel. Je helpt dan ook meteen met het verbeteren van de productpresentatie van de winkel. Ook zorg je ervoor dat het onderhoud en de relaties met het personeel op de winkelvloer goed is.

 

Spiegelsystemen

 

Het spiegelsysteem is eigenlijk heel simpel uit te leggen en kan door iedereen gedaan worden die in een winkel werkt. Ook weten meteen mensen die in een winkel werken wat het spiegelsysteem is. Het is vooral gewoon dat de producten netjes in de schappen naar voren moeten worden gezet, zodat het er weer netjes en verzorgd uitziet. Ook moet er dan voor gezorgd worden dat alles rechtop en netjes staat en niks op de verkeerde plek ligt. Als iets in het verkeerde schap ligt, kan het er al heel snel rommelig uitzien.

 

Ook als het gaat om producten in de supermarkt is het belangrijk dat de datums op een goede volgorde staan, zodat ook niks kapot kan gaan of misschien een product al over de datum is. Door de spiegelsystemen zien supermarkten er strak en georganiseerd uit en is het voor klanten veel overzichtelijker en aantrekkelijker om te winkelen of om even hun boodschappen te doen. Zo is alles veel makkelijker te vinden en hoeven klanten niet te lang te zoeken naar bepaalde producten. Met behulp van schap merchandising en spiegelsysteem kunnen winkels veel sneller en makkelijker hun producten verkopen aan de klanten. Zo wordt het winkelen voor iedereen een groot plezier.

 

Schap merchandising

 

Zo wordt er gezorgd dat de producten op bepaalde hoogtes staan en ook op bepaalde plekken. Zo worden bijvoorbeeld A merken op hele andere hoogtes geplaatst dan producten van B merken. Zo wil de winkel dat A merken het snelste gezien worden en zo ook op de ooghoogte geplaatst worden. Zo maken winkels ook nog eens meer winst omdat mensen dan eerder geneigd zijn om de A merken te kopen in plaats van de B merken. Daarom wordt er zo ook vaker onbewust voor het duurste merk gekozen.

 

Voor meer informatie, klik hier

Spiegelen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *