Wat is een hosted VoIP 

Hosted VOIP

Hosted VoIP is simpel gezegd het bellen over het internet door gebruik te maken van de internetverbinding. Wat VoIP nou echt doet, is simpelweg het mogelijk maken om gewenste telefoongesprekken te voeren over een datanetwerk of terwijl een IP-netwerk. Dit betekent dat je kan bellen via het internet. 

 

Verschil traditionele telefonie en Hosted VoIP

Het verschil tussen traditionele telefonie en Hosted VoIP is eigenlijk heel simpel. Traditionele telefonie gaat over bellen via het kopernetwerk via een analoge of ISDN-2 verbinding. Bij het bellen via de traditionele telefoon heeft de kwaliteit van het internetverbinding geen invloed op het gesprek dat plaatsvindt. Met Hosted VoIP gaan de telefoongesprekken over de internetverbinding en is de stabiliteit van de internetverbinding van belang om een (goed) gesprek te voeren over de telefoon. Het grootste voordeel van het bellen via Hosted VoIP is dat telefoonnummers en de gebruikers gekoppeld zijn aan een IP toestel of VoIP toestel en deze dus niet gebonden zijn aan iemand zijn huidige locatie. Dit vinden veel mensen tegenwoordig belangrijk in verband met zijn of haar privacy. 

 

Wat heb je nodig om te kunnen bellen VoIP?

Om te kunnen bellen via het internet en dus VoIP is er stabiele internet verbinding nodig, een VoIP toestel, een VoIP abonnement en een (huidig) telefoonnummer. Als één van deze punten niet aanwezig zijn is het niet mogelijk te bellen via VoIP.

 

Voordelen hosted VoIP

Het bellen via VoIP is voor alle onderlinge gebruikers geheel gratis, dit geldt ook voor gebruikers die zich bevinden op een totaal andere locatie. Ook zijn de abonnementskosten en eventuele gesprekskosten tot wel 40% lager dan het bellen via de traditionele telefoon. Ook ligt er geen limiet op het aantal gesprekken dat er binnenkomen, hiermee kan je dus een onbeperkt aantal telefoontjes binnen krijgen. Tot slot verbetert het de bereikbaarheid, je bent namelijk altijd beter bereikbaar door Hosted VoIP. Dit komt door het geen limiet hebben op het binnenkrijgen van telefoongesprekken. 

Of dit geschikt is voor jou of voor jouw bedrijf is voor iedereen verschillend. Vaak is het handig, snel en beter voor grote bedrijven die veel telefoontjes binnenkrijgen. Hierdoor kunnen ze makkelijk, goed en snel telefoontjes afhandelen en problemen en vragen verhelpen of beantwoorden. Het is in ieder geval weer iets nieuws op het gebied van technologie, dit vinden mensen vaak aantrekkelijk en daarnaast werkt het in bijna alle gevallen goed en zijn gebruikers tevreden. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *